Menu
שאל את הרב
print
אא

בבית הכנסת שאני מתפלל ביום שבת החזן מתחיל ברוך שאמר גם אם אין מנין (החלטו לעשות כך מפני השלום) ומדי פעם החזן מחכה בין ישתבח ליוצר למנין כדי לומר קדיש השאלה 1: האם החזן יכול להמשיך ולומר יוצר בלי לומר חצי קדיש ואחרי חזרה יאמר רק קדיש תתקבל ? השאלה 2: האם יכול להמשיך לומר יוצר (שזה לוקח הרבה זמן בגלל שעושים את זה עם מנגינה) עד שיגיע מנין ואז יפסיק בין איזה פרקים כדי לומר שמה חצי קדיש?

הרב רזיאל כהן

1. ברמב"ם (פ"ט מהלכות תפלה ה"א) מבואר שסדר תפלת הציבור הוא (לפחות) מקדיש שאחרי ישתבח. ע"ש ולכן אין להתחיל "יוצר" עד שיתאסף מנין, ויש עוד סיבות פרקטיות לזה ואכמ"ל.
2. רק בין הפרקים של פסד"ז התירו לומר קדיש (וגם ע"ז יש פלפולים) אבל ביוצר אור לא שמענו מעולם להפסיק באמצע לומר קדיש, אלא יחכו עד שיתאסף מנין, ואז יתחילו יוצר אור כנ"ל.
3. מוזר לי מאוד שגם בשבת אין מנין בבית הכנסת עד סמוך לקריאת שמע אולי קבעתם את זמן התפלה מוקדם מדאי? או שמא רגילים להאריך "ולהתמרח" ביוצר? בין כך ובין לענ"ד צריך לדון איך לשנות את המצב העגום הזה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן