Menu
שאל את הרב
print
אא

ארוסתי באה ממשפחה תוניסאית וטוענת שחמסה היא ממקור יהודי ומסמלת ברכת כהנים, איני מצאתי בגמרא או ממקורות ראשונים התייחסות לזה וכלל איני חש לעין הרע. ואמרתי לה שרק אם אמצא רב שאומר שאין בזה פגם בבטחון בה' או שאינו מדרכי האמורי חלילה וטוב לתלות אני מוכן להכניס לבית. האם יש מקור שטוב לתלות חמסה בבית? האם נכון להתעקש לא להכניס או מפני דרכי שלום לוותר?

הרב אדיר כהן

עין הרע הוא מציאות קיימת ובגמרא (ב"מ ק"ז ע"ב)מבואר שתשעים ותשעה מתים מעין הרע ואחד בדרך הארץ ע"ש. ומקובל בכמה עדות לשים צורת יד נגד עין הרע, ועיין לרבה של ג'רבא מוה"ר רבי כלפון זצ"ל בשו"ת שואל ונשאל (ח"ה חיו"ד סימן ק"מ) שכתב שאומרים העולם שצורת יד מועיל לזה, והתנגד שישימו צורת יד על ההיכל בבית הכנסת מכמה טעמים, ע"ש אבל בבית אין מניעה לשים. וכ"ש אם האשה רוצה ואין בזה פגם בביטחון בשי"ת, שבודאי מותר וצריך לעשות השתדלות, ובגמרא בברכות ( נ"ה ע"ב) נמצה עצה להנצל מעין הרע וע"ע בספר פלא יועץ (ערך עין הרע) שכתב שצריך להשמר מאוד כאשר יוכל בזה אלא שלא ימנע מלעשות מלעשות מצוה מחשש זה ע"ש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן