Menu
שאל את הרב
print
אא

אני משתדל בתפילה להגיד את האותיות ה י ע א להגיד כמו שצריך אבל איזה אברך הוא ספרדי אמר לי שבגלל שדרך העולם לא לחלק לא להגיד ח גרונית או ע או י במילה ישראל או ישא להדגיש את ה  אז אפשר להקל ואני הסתפקתי בכל זה האם הוא צודק הוא אומר בגלל שדרך העולם ככה אז ממילא גם בתפילה אתה מתפלל כדרך דיבור העולם?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

אנחנו צריכים ללמוד ק"ו מהשדרנים בערוצי התקשורת שמקפידים בקנאות לומר כל מלה בהיגוי נכון מלעיל ומלרע ומבדילים במספרים בין זכר לנקבה ועל הסיומות בנו"ן סופית או מ"ם סופית שזה שידור ממשלתי וציבורי וק"ו כשמדברים לפני בורא עולם שברא אותו בכ"ב אותיות על כל מוצאיהן ואיך נתפלל בלשון עילגת ???
ואם מצאו מקום ליישב את המקולקלים בלשונם שאינן יודעים לדבר בצחות עפ"ד ס"ח כל מיני סברות דחוקות, איך יהפוך הדבר לקושיא על המדקדקים ?!
וז"ל הגאון רבי יהודה לייב בעל שאירית יהודה אחיו של בעל התניא בהסכמתו לסידורו : עוד זאת דרש [האדמו"ר הזקן] במשפט המלות להעמידן ע"פ דקדוק אמת וכו' לכתחילה ודאי טוב להרגיל מנעוריו וכו' כי מצוה גדולה היא גם בנגלה ומכ"ש בנסתר כידוע שהאותיות והנקודות שאדם מוציא מפיו עושים פרי למעלה וכו' עכ"ל
וע"ע דברים נוראים בזה ממרן החיד"א בשם הגדולים מע' גדולים אות יו"ד ערך רי"ץ דמן עכו.
ובקונטרס הנפלא "התפלה והדקדוק קשר הדוק עמ'7-14 ותרו"ן) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן