כתיבת תפילין חינם החול המועד
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
האם דבר שאינו מלאכה כלל כמו מלצרות או שמרטפות מותר לעשות אפילו בשכר כאשר זה נעשה לצורך המועד, וממילא ניתן להתיר מלצרות או קיפול כביסה והאם זה ניקרא מלאכת הדיוט 2 מלאכת הדיוט בשכר מותר אפילו שלא לצורך מועד?
כיון שזה צורך המועד מותר בשכר כמו מכולת שמוכרים שם מזון, וכן נראה גבי קיפול הכביסה דכל אשה מקפלת בגדים ומלאכת הדיוט שיש צורך למועד שרי (מותר).
עיין בביואר הלכה סימן תקמ"ב ד"ה אפילו מלאכות המותרות, ועוד עיין בביאור הלכה סימן תקמ"א ד"ה אלא בעינן, שהביא מחלוקת, ועכ"פ אם זה מעשה הדיוט לצורך המועד שאינו מלאכה ממש כגון קיפול כביסה, דאפילו בשבת מותר באופנים מסוימים, ולכן מותר אפילו בשכר.
אבל שלא לצורך המועד בשכר, לא יעשה דאפילו לצורך עצמו אוסרים חלק מן הפוסקים וכמו שביארו באגרת שלום (סימן תקמ"ה סק"ל). כתב המשנ"ב בשם כמה ראשונים דהוי מעשה הדיוט וגם קצת צורך המועד, אלמא דאם אינו צורך המועד אוסרים (ועיין בשבות עמי סימן ט"ו) כ"ש לאחרים בשכר