Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לשאול האם הערבים כלולים במה שנאמר הלכה היא עשו שונא ליעקב שהרי עשו זה אדום ואדום זה גרמניה וולא הערבים ועוד שהרי לפני שהקימו את מדינת ישראל הערבים לא שנאו כ"כ את היהודים כמו היום ואפי' שמעתי שנשיא איראן אמר "אין לנו בעיה עם היהודים יש לנו בעיה עם הציונים"

הרב אדיר כהן

בא סנחריב ובלבל את האומות, אדום מעורבבים בכל האומות (מלבד ביהודים) וחוץ מזה, גם אלו שאינם אדומים שונאים אותנו על שקבלנו את התורה, והר סיני נקרא כך (אחד הטעמים) שירדה בו שינאה לאומות העולם (שבת דף פ"ט ע"ב)
גם פירוש המשפט "אין לנו בעיה עם היהודים יש לנו בעיה עם הציונים" פירוש שנאה עמוקה ללא הבנה שרוצה שיהודים ישארו בגלות כעבדים, ולא במדינה יהודית עצמאית

שאלת המשך: שאלה לתשובתך 16490 על עשיו ואדום

האם הורדוס לא התחתן עם בית חשמונאי? הרי הפסוק שונא ליעקב לא בא חס ושלום ללבות שנאה לגויים. ישראל נועדו לאהוב את כל העולם ולהיות אור אהבתו יתברך. חמלה וחסד ואהבה לכל אדם באשר הוא כמעשה רבקה. מדוע על כן נכתב כך? ללמדנו את שניסו להסתיר מאיתנו רומי מיהו עשיו. ואיך על אף כל זאת עשה תשובה ואהב ליעקב

הרב אדיר כהן

הורדוס לא רצה להתחתן עם בית חשמונאי מאהבת יעקב. עיין בגמרא (בבא בתרא מ’ ע”ב)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן