Menu
שאל את הרב
print
אא

מו"ר מרן ראש הישיבה שליט"א הזכיר לגבי ברכת אשר יצר שההלכה כמו הרב משה לוי זצ''ל ומהריטב''א בפסחים מה לא מוכח כמו הרב עובדיה זצ''ל . והנה הריטב''א שם כותב על דברי הגמרא שלנטילת ידיים צריך לחזר שיעור פרסה והריטב''א מביא פירוש של מהרי''ט שנטילת ידיים הכוונה לאחר עשיית צרכיו שעד שיעור פרסה יחזר כדי שיוכל לברך. מדבריו משמע שלאחר מכן אין לברך כי אם אפשר לברך גם לאחר מכן למה יחזר רק עד פרסה שיחזר כל היום כולו כמו שהריטב''א מביא לגבי קריאת שמע ותפילה ולכן נראה מדבריו כמו הרב עובדיה זצ''ל ומה שהריטב''א מזכיר שמשהים את הברכה כדי לאומרה בציבור נראה שדווקא עד שעה וחומש הייתה הרגילות שהיו יוצאים לבית הכנסת מיד ולא מתעכבים בבית יותר מדי. 

הרב רזיאל כהן

בברכת ה' ח"ד (עמוד תפ"ה) ביאר הטעם שיותר משיעור פרסה לא יאחר-שמא ישכח. ע"ש הייטב בדקדוקיו מלשון הריטב"א. וע"ע בירחון אור תורה שבט תשע"א (עמוד תמ"ג שכן מתבאר להדיא מדברי הריטב"א בתענית (ו' ע"ב) 
אגב מהרי"ט הוא עצמו הריטב"א אלא שספר חדושי הריטב"א לפסחים לא נערך ע"י הריטב"א עצמו, אלא חכם אחר ליקט דבריו והביאם בשמו .

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן