לגבי הכרזת תענית
כולם לא מכריזין על צום גדליה, עיין בכה”ח שם אות כ”ז שיש גורסים במקום צום כיפור צום גדליה, ולכן כתב שאין להכריז עליו, וביאר הטעם מכיון שגם הוא ידוע לכל. וכן הוא בסידור איש מצליח.
לדעת מה דעת ראש הישיבה לגבי מיעוט תענוג באכילה לבחורי ישיבה ואם דעתו שכן מה המינון
שמעתי ממנו בעבר, שדיבר מאד בחיוב על תענית הראב"ד (הידועה), ונגע בזה גם במבוא לתענית דיבור (הנדפס בסוף תהלים איש מצליח) אבל ביאר שאין הכוונה להשאיר בצלחת חלק מהאוכל משום בל תשחית אלא מראש ימזוג לעצמו מן המאכל מעט מכפי שובעו