שאל את הרב
print
אא
שמעתי שראש הישיבה אמר שבחו"ל נהג לחתום "ועל המחיה ועל הכלכלה", בארץ שינה וחתם "ועל המחיה" ותו לא, ושוב כשראה לדברי ר' משה הלוי זיע"א הדר הוא לכל חסידיו וחזר לחתום ועל הכלכלה. ולכאורה, מה ההבדל בין זה לבין ברכת כהנים שנהגנו בחו"ל כדעת מרן שמתחילים הכהנים לומר יברכך, ובירחון או"ת שנת תש"ן (כמדומני סימן כט) כתב שלמרות שלא היה צריך לשנות, לאחר ששינו, ימשיכו במנהג החדש.

מרן ראש הישיבה

הטענה של המתנגדים כפי שמרן פסק שאין חותמים בשתים. ולמעשה זו גמרא מפורשת (ברכות מ"ט.) וא"כ תקשה להטור והרשב"א והאבודרהם ועוד? מה שהם יענו נתרץ גם אנחנו. לגבי ברכת כהנים- הסברא נותנת כמו ר' בחיי והבא"ח. כי איך יאמר ה' וישמרך? לכן עדיף להשאר במנהג ארץ ישראל.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0