המילה “אמר” בגמרא
ראה בהקדמת מרן ראש הישיבה שליט”א לחומש איש מצליח שכתב לגבי פתח אליהו שאין לנקד בחטף פתח כמו בארמית, אלא הוא פתיחה בעברית למה שאומר אחר כך בארמית. ע”ש. והוא הדין לניקוד הגמרא.
רצינו לשאול בעניין לימוד תורה לנשים מה המידה המינון והרמה שראוי לנשים בימינו ללמוד ידועים דברי הגמרא במסכת יומא סו,ב ובירושלמי סוטה פרק ג הלכה ד עם האישה החכמה ששאלה את ר' אליעזר ובסוטה כ,א דיברי בן עזאי ורבי אליעזר ודברי הרמב"ם הלכות תלמוד תורה א יג והטור יורה דעה סימן רמו והשולחן ערוך רמו ,ו ודנו בזה עוד ראשונים ואחרונים בני זמננו שו"ת דיברי יציב , שו"ת אגרות משה , שו"ת שבט הלוי , שו"ת ציץ אליעזר ועם כל זאת אנו יודעים על דבורה הנביאה שהייתה שופטת ועל ברוריה אשת רבי מאיר בעל הנס שהיתה למדנית פסחים דף סב עמוד ב והיו עוד נשים בהיסטוריה כמו שמובא בהקדמת ספר חוות יאיר שמספר על זקנתו ובן הפרישה בהקדמה ליורה דעה שמספר על אימו שנראה מדבריהם שהיו נשים למדניות והייתה בכורדיסטן את הרבנית אסנת ברזני שהייתה מוסרת שיעורים בגמרא בישיבה אחרי מות אביה ובעלה וגם דברי החפץ חיים בליקוטי הלכות שכתב על יסוד בית יעקב שצריך לתמוך בו יורנו הרב מהי הדרך הנכונה בלימוד תורה לנשים
יש תשובה באתר בנושא זה לצפייה לחץ כאן
מאת: פלוני | תאריך: כ׳ באייר ה׳תשע״ז – מאי 16, 2017
אפשר בבקשה תשובה מהגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א ? תודה
יש תשובה גם של מרן ראש הישיבה נר"ו בנושא זה לצפיה לחץ כאן