כיסוי תפילין
מקור הביטוי הוא בדברי חז”ל כגון במסכת חגיגה דף ט”ז ע”א. ואדרבה לפי מה שהבאתם שפי’ מלשון שטן באמת השדים הם מזיקים שטניים ולא סתם מזיקים.
ויש פירושים אחרים במפרשים למילה שדים בפסוקים שהזכרתם.
אדם שהניח תפילין ובאמצע פסוקי דזמרה או קריאת שמע נזכר שלא בירך האם מותר לו לברך כשנזכר על התפילין?
יפסיק בפסוקי דזמרא בין מזמור למזמור, ואז ימשמש בהם ויברך, אבל אם נזכר בדיוק לפני "ישתבח" ימתין מלברך עד שיסיים ישתבח, קודם שמתחיל "יוצר"(ועיין יבי"א ח"ו ס"ד אות ג") ואם כבר התחיל יוצר, יכול להפסיק בן הפרקים (בין הברכות)כדי לברך עליהם כנ"ל (עיין ש"ע סי' ס"ו ס"ב)
מאת: פלוני | תאריך: ב׳ במרחשוון ה׳תשע״ח – אוקטובר 22, 2017
באותו הקשר, מי שמפאת אילוצי זמן מתחיל פסוקי דזימרה קודם ביחידות ומצטרף עם הציבור בישתבח. ומניח תפילין בין ישתבח ליוצר כיוון שמעדיף שלא להסתובב עם תפילין מחוץ לבית הכנסת. האם יכול גם להגיד 'קדש לי' בין ישתבח ליוצר? באופן כזה שלא בטוח שיהיה לו זמן לאומרם לאחר התפילה.
אין להפסיק בין ישתב ליוצר לצורך קריאת פרשת קדש לי.
גם הוא עלול לפספס אמירתם אחרי התפילה (עיין יבי"א ח"ב סימן ה' ויצחק ירנן ח"ה סימן י"ג)