Menu
שאל את הרב
print
אא

אדם שאומר שהוא עני וזקוק לכסף, האם יש חיוב לתת לו, או שזו מדת חסידות? או שאדרבה עדיף לא לתת למי שאינו מוכר, שמא יקנה עם הכסף חומרים אסורים וכו' ונמצא מסייע ביד עוברי עבירה? שמצד אחד כתוב שמי שלא נותן לעני עובר על "לא תקפוץ את ידך וכו' וכן על "לא ישוב דך נכלם", ומאידך כתוב שבפורים כל הפושט יד נותנים לו, ומשמע שבשאר ימות השנה אין חיוב. ועוד: שכתוב שאין בודקים למזונות, ומשמע שצריך לתת בלי לבדוק, ומצד אחר, הרי יש הרבה רמאים שמשתמשים בכסף למותרות או דברים אסורים... נשמח אם כבוד הרב יעשה לנו סדר בדברים, כיצד מתישבים כל המאמרים הנ"ל, וכיצד יש לנהוג למעשה כאשר פונים אלינו ברחוב ומבקשים צדקה. והאם יש חילוק בין אדם עם המלצות מרבנים וכדומה לבין מי שאין לו המלצות כאלו.

הרב אדיר כהן

מו"ר ראש הישיבה שליט"א מורה ובא לתת סכום קטן מצד ספק דאורייתא לחומרא, אחר ויתכן והם באמת צריכים.
והמימרא של כל הפושט יד נותנים לו הכוונה אחרת לגמרי, שגבאי צדקה שגבה מעות לחלק לעניים לסועדת פורים, כשמחלק אין צורך לדקדק מי באמת צריך, אלא כל האומר שצריך נותנים לו (עיין אור תורה אדר ב' התשס"ג סימן ע"ה) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן