Menu
שאל את הרב
print
אא

אני קיבלתי על עצמי ממזמן לשים כיסוי ראש בברכות ובתפילה, בעבודה אני גם עושה את זה ואני רואה שמסתכלים עלי, היום ניגש אלי אדם דתי ואמר לי שיש פה כמה ששאלו למה אני עושה את זה, והאמת שלא ידעתי לענות לו, אמרתי לו שאני עושה את זה כי הרב אמר שגם רווקה צריכה לשים כיסוי ראש בברכות ותפילה, רציתי לדעת גם בשבילי וגם בשבילו מה הסיבה שרווקה צריכה אשמח לקבל גם מקור איפה זה כתוב שאני יוכל להראות להם! 

הרב רזיאל כהן

מקור הדברים ממה שפסק מרן בש"ע (סימן צ"א ס"ג) "שאסור להוציא אזכרה מפיו בראש מגולה" וכיון שכך אין הבדל לענין זה בין פנויה לנשואה, כי אין הסיבה מצד צניעות, אלא מצד כבוד ה', 
בשו"ת איש מצליח ח"א (סימן כ"ד כ"ה) האריך בזה, והעלה להחמיר וכן הסכים מעיקר הדין מרן הגר"ע יוסף בשו"ת יביע אומר ח"ו (סימן ט"ו) אלא שכתב יש ללמוד זכות על המקלים בזה, וסיים שלפחות יש לשכנעם להחמיר בתפלת שמונה ובברכת המזון ע"ש ובמכתב של הגר"ע יוסף (הנדפס בספר האיש משה -תולדות הגר"מ לוי) חיזק ידי המחמירים וכעת אינו מצוי אצלי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן