Menu
שאל את הרב
print
אא

בעניין צורת לוחות הברית, האם אפשר לומר שהלוחות הראשונות שניתנו ע"י הקב"ה היו מעוגלות מלמעלה כדעת הזוהר והרמ"ק שפירשו כך על היות הלוחות רוחניות ומשניתנו למשה הגלידו והפכו עגולות וכך גם מסתדר עם הירושלמי האומר שמה שנברא מששת ימי בראשית לא היה דבר מרובע, ואילו הלוחות השניות היו מרובעות והראיה מבבא בתרא ודאי חוזר על הלוחות הללו שהם נשארו שלמות והוכנסו כך לארון ואם נרצה לתרץ מהי "פסול לך... כראשונים" יהיה אפשר לומר כראשונים שנראו לפני שנתנו למשה והגלידו ונשתנה צורתם. כמו כן מדוע בבניין בישיבה החליפו ללוחות מלבניות שהרי הגמרא מתארת שש על שש בעובי שלוש ומשמע שהיו מרובעות ולא מלבניות.

הרב רז צבי הרשפינוס

כבודו אומר הסבר חזק מאוד אולם קשה לומר כן שא"כ היה לזוהר ולמקובלים לומר מפורש את השינוי המראה בין הלוחות הראשונים לשניים.משום שכמכך שסתמו מסתבר שדבריהם אמורים גם על האחרונים. 
הגמ' שכבודו הזכיר היא בב"ב (י"ד ע"א) והתוס'במנחות (צ"ט ע"א) ביארו את הגמ'ע"פ הירשולמי ששני הלוחות כאשר מונחים זה על יד זה יחד הם בצורת ריבוע אבל מ"מ כל לוח מהם בפני עצמו בצורת מלבן [וכך גם צורת הלוחות שעל חזית הישיבה]

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן