כתיבת תפילין חינם החול המועד
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
רציתי לשאול האם מותר לכתוב ספר תורה עם ניקוד וטעמים שפוסלים את הספר תורה עבור הקהילה הקראית? ראיתי מקור שהובא בספרו של החיד"א ברכי יוסף שמובן שם שמעיקר הדין מותר.
החיד"א בברכי יוסף יו"ד סימן רע"ד אות ד'-ה' דיבר בענין לעשות נקודות מעל איזה אות או אותיות כפי המסורת, ואם לא עשה הנקודות האלו הס"ת כשר ע"ש. ואיו מדבר כלל על ניקוד וטעמים הרגילים הפוסלים בס"ת כמבואר שם בש"ע רק אולי כוונתך למ"ש החיד"א בספר פא"ר אות ד'-ה' שאסור למכור לבני מקרא (קראים) ס"ת כשר לפי שמביאו לידי גניזה אבל ס"ת פסול הסכימו רבני ירושלים בזמן הרב המג"ן להתיר למכרו, ומבואר דהיינו דוקא פסול הניכר אבל פסול שאינו ניכר כגון שעיבדו העורות שלא לשמן אסור למכור להם, שמא יבוא ישראל לקנות מהם בחזרה ולא ידע שהוא פסול, ע"ש. וכן הסכים השד"ח בשו"ת בשו"ת דברי חכמים (סימן קל"ה) ובקול יעקב (סימן פא"ר ט"ו ט"ז) ולפ"ז אם הספר עם ניקוד וטעמים מותר וכן הסכים מו"ר אבי הרא"ם נר"ו