א. אשה ועבד הלשון שוה ולכך ברור "שאם מת" חוזר על העבד או על האשה משא"כ בקטן סיים "יעשה לו סגולה" ולכך יש מקום לטעות "שאם מת, חוזר על מי שעשה לו סגולה ובדיבור השני כונתו היא שאולי קטן שאינו בר דעת מ"מ דיברו חשוב דיבור לענין זה.
ומה שהשמיט הרמב"ם נראה מכיון שאשה ועבד יש חידוש שפירש הרשב"ם שם. אבל בקטן זה פשוט וברור שיתנו ליורשים לכך קיצר הרמב"ם בלשונו
ב. הש"ע סמך על הטור שהיבא דיני קטן ועבד, אבל הוא עצמו השמיט מכיו שאין אלו דינים השייכים לאבן העזר שכולו מדבר בדיני אישות
חזק וברוך על החידושים, המתוקים מדבש ונופת צופים