Menu
שאל את הרב
print
אא

בבית הכנסת שלנו יש אדם שבקריאת המגילה כל פעם שקורא החזן מילת "המן", הוא צועק "ארור המן", ואומר שזוכר בתור ילד שהרב מצליח זצ"ל בתוניס היה אומר כן. ושאלתי את מרן רה"י בטלפון ואמר לי שזה שקר. ומ"מ הסתפקתי האם מותר לעשות כן, שבסימן תרצ סעיף יג כתוב שאסור להפסיק בה בענינים אחרים. וכתבו בהגהת איש מצליח: ר"ל שלא בענין המגילה. ע"כ. משמע לכאורה שארור המן ששייך לעניין המגילה שרי. ומאידך בראש הסעיף הלשון בשו"ע היא של דיעבד: "וכן אם היה דורשה וכו' אם כיוון לבו יצא". וא"כ קשיא רישא אסיפא. [וזה פשוט לי שבדיעבד יצא, שאפ' שהה כדי לגמור את כולה וכו' לדעת מרן בסימן ס"ה יעויין שם אלא שאלתי היא האם מותר לכתחילה].

הרב יעקב כהן

אם הוא צועק ארור המן תוך כדי קריאה של הש"צ אינו יוצא י"ח, כיון שאינו יכול צאת כשאומר ארור המן והש"צ בינתיים קורא כדרכו, ואם הוא צועק לאחר שהש"צ אמר המן והש"צ שוהה קצת נראה שאין בזה איסור בדבר. ואין קושיא מהלשון "יצא" דכיון שכתב אם כיון לבו  ע"כ לומר יצא, וכ"מ ממ"ש שם בתחילת הסעיף אם כיון לבו יצא ע"ש ומ"מ לא כדאי לנהוג כן שיכול להפסיד מילים שלא ישמעם מהש"צ וכאמור, ואין לנו לחדש מנהגים סתם 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן