Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד מחילה לפום ריהטא ראיתי הפנייה לדינים ושגיתי. אכן עדיין לדעתי יש להרחיב. כיוון שהן אמת ששני תאורים אלו מוסר ממון וציבור מוגדרים רשעים. אך עדיין אין זה אומר שרק אלו רשעים ותו לא. אשר על כן אין זו "הגדרה" של רשע בכללות אלא שני דינים פרטניים. למשל בתורה כתוב "וַיֹּאמֶר לָרָשָׁע לָמָּה תַכֶּה רֵעֶךָ". וכן כתוב "וּבְרִשְׁעַת הַגּוֹיִם" גם כתוב "כִּי יִֽהְיֶה רִיב ..הִרְשִׁיעוּ אֶת הָֽרָשָֽׁע" בכל הפסוקים הנ"ל לא שייך הדינים הנ"ל וגם מתורגם לשון חיוב. ובגמרא - שהחמרים רובן רשעים מפני לסטים. וכן הביטוי הידוע "וכי ברשעים עסקינן" מדובר על אנשים שלא שומעים בקול חכמים או אפילו על שליח שיעשה כנגד רצון משלחו. אולי "רשע" פירושו "חייב בדין"(בין בדיני שמיים בין בדיני אדם) ותו לא. יש מי שעונשו חמור יותר ויש קל יותר לפי חומרת חיובו. וכמדומה שהתיאורים בספרים ובגמרא בגנות הרשים ועונשם החמור ועוד המדובר על רשעים גמורים שמעשיהם חמורים מאוד. וצ"ע בזה שאין לי בקיאות בדבר ונעזרתי בחיפוש בתוכנה. והצעתי היא השארה ותו לו.

הרב אדיר כהן

השואל דיבר על הגדרה הלכתית לרשע שפוגע בכלל ישראל ועניתי עפ"ד הש,ע שמבואר שם מוסר ממון ציבור ומצערן, אבל בודאי שיש עוד הרבה סוגי רשעים, וחלק קטן מהם הזכיר כבודו 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן