שאל את הרב
print
אא
הרמ"א בסימן תרי פוסק לגבי הדלקת נר ביום כיפור, שאם הדליקו נר בבית, חייבים להדליק גם בחדר, שהרי רואה את אשתו וכו' עיין שם. והגם שהמג"א כתב ללמד זכות על המנהג להקל, מ"מ כתב שיש להחמיר, והמשנ"ב הביא שיש להקל באשתו נדה. ויוצא לפי זה שביום כיפור, אם הדליקו נר בסלון הבית, או חשמל, שאז רואה את אשתו, חייב להדליק אור בחדרו. והתפלאתי על זה, שלא ראיתי מזהירים על זה, וכל שכן שלא נוהגים כן, וכמו שכתב המגן אברהם. וגם בהגהות איש מצליח לא העירו כלום על זה. האמנם כל העולם נכשלים בהלכה זו?

מרן ראש הישיבה

ייתכן שהדבר נובע מחוסר ידיעה .
ועכ"פ אם אינן עולים לישון בשעה אחת, יש ללמד עליהם קצת זכות ודו"ק. וכ"ש אם בשעה שחוזר הבעל מביה"כ (אחר אריכות הסליחות ומשניות יומא וכו' ....)אשתו כבר ישנה בחדרה, ודאי שיש להקל, אע"פ שהאור בסלון דלוק ופשוט.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0