Menu
שאל את הרב
print
אא

אני בעל תשובה ויש לי הרהורים עבירה קשים, ואני מרגיש שמצוות עונה עם אשתי אינה מספקת אותי בעוונותי. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם ההרהורים? במה ניתן להקל בעניינים שבין איש לאשתו כדעת הרמ"א כשאשתו מותרת?

הרב אליהו מאדאר

צדיק! כלל כללו חז"ל: אבר קטן יש בו באדם, משביעו רעב, מרעיבו שבע. ואין ריבוי התאווה והמעשים מפחיתים את הרצונות וההרהורים, אלא להיפך מגבירים אותם, ומבלבלים את הדעת יותר.
לכן קיים מצות בוראך בשמחה וברצון בקדושה של תורה. ומותר ומצווה בדורנו, בפרט לך, לקיים המצווה פעמיים בשבוע, כפועלים כידוע, אבל אל להקל בדברים אסורים, או בדברים המכוערים שהם לא יתנו לך כלום אדרבא, יבלבלו הדעת יותר, ומה שהתורה התירה וציותה יש בו די  להשקיט את האדם.
ואם רצונך להינצל מהרהורים תחלה כמובן עליך להתרחק מכל כיעור והדומה לו, והשקע עצמך בתורה, שהיא איילת אהבים ויעלת חן, וכמ"ש הרמב"ם בהלכות איסורי ביאה. ונכון לקרוא בזוהר הקדוש כחמש-עשר דקות בכל לילה קודם השינה, שהוא מטהר ומזכך את הנשמה. והתפלל ע"ז לבורא מעומק הלב, והבא ליטהר מסייעים אותו
חזק ואמץ
אל תערוץ ואל תחת 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן