בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
רציתי לשאול בעניין עלית אשה לספר תורה שאמרו חכמים שאשה לא תקרא בציבור מפני כבוד הציבור האם יש הבדל כאשר כל המניין הם בניה כי חשבתי ואני חושב שגם שמעתי מרב שעשה חילוק כזה אך ראיתי בהלכות מגילה שהביא המשנה ברורה נדמה לי בשם המגן אברהם שאשה אפילו לאיש אחד לא תקרא משום שפסלו אותה חכמים לקרוא בציבור ואם כן לא פלוג ולפי זה הוא הדין כאן שגם עם בניה לא פלוג
נראה שכת"ר צודק בהערה זו, ומקור הדברים במשנ"ב הוא בסימן תרפ"ט סק"ז ואף שהביא המשנ"ב עוד טעם שאינו שייך בקריאת התורה, עיקר חילוקו של אותו חכם (שהזכיר כת"ר) בין בניה לבין אנשים אחרים אינו נראה לי כלל. ואכמ"ל.