Menu
שאל את הרב
print
אא

אדם שלוקח שמן דגים כשר(אומגה 3) לצורך רפואה ,שנמצאת בתוך קפסולה שעשויה מג'לטין של עצמות ועור של בקר לא כשר (שעבר בישול ועיבוד כימי בטמפרטורה של 180 מעלות למשך שעות רבות), האם מבחינה רוחנית יהיה לו פגם רוחני מהג'לטין שעשוי מדבר לא כשר (כמו מי שאוכל ל"ע דבר אסור) , או שלא ?

הרב אדיר כהן

אחר שהדבר כשר מעיקר הדין גם שלא לצורך רפואה, (עיין באורך בשו"ת יביע אומר ח"ח חיו"ד סימן י"א ובשו"ת תפלה למשה ח"ג סימן ד') לכאורה אין כל חשש מצד זה. אך יש שחששו קצת בזה, ויתכן ועדיף להמנע אם יש אפשרות אחרת, (עיין בשו"ת שבט הלוי ח"ח סוף סימן קפ"ד ובדברי מו"ר הגאון הנאמ"ן נר"ו שהובאו בהקדמת הרב חיים רבי לספר וינטלם וינשאם, ובשו"ת ויען הכהן ח"ב סוף סימן ד'). אך היכן שיש קצת צורך רפואה בדבר, זכות ומצוה ששומר על בריאותו יגנו עליו אלף המגן ללא כל חשש

שאלת המשך:

שלום, האם בממתק חמצוצים (שטיחים) בכשרות חתם סופר ובית יוסף יש ג'לטין מחיות טמאות? אם כן, כיצד זה כשר?? אם נתתי לילדי לאכול, האם יהיה להם פגם באמונה?

הרב רזיאל כהן

חס ושלום. הרבנות הראשית לישראל אינה מאשרת לשיווק רק מוצרים של ג'לטין דגים.

ובודאי שבחתם סופר ובית יוסף מקפידים ע"ז.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן