מקור למלה “עכשיו”
בספר אוצר השרשים הכללי בשורש עכשיו, כתב שהוא מושאל מלשון הפסוק “חמת עכשוב” שהוא סוג נחש והוא מהיר ומיידי.
בפרשת תרומה מופיעה המילה "משוקדים" מספר פעמים. למנהגנו המילה "משוקדים" בפעם הראשונה מנוקדת בפתח באות מ' והבנתי שהטעם לכך הוא מפני שיש געיא באות מ' מה שאין כן בשאר הפעמים שמופיעה המילה "משוקדים"- ששם אין געיא לכן הן נקראות בשווא כדינן. רציתי לשאול מה הטעם שב "משוקדים" הראשון יש געיא ואילו בשאר הפעמים אין געיא.
אין טעם לזה רק מסורת.
יש וחלת בשוא געיא ויש בשוא בלבד