Menu
שאל את הרב
print
אא

מה יהא הדין בדבר צירוף חילוני מחלל שבת בפרהסיא לזימון כי בילקוט יוסף על הלכות ברכות לפני 25 שנה כתב שם שדעת מרן אביו זכר צדיק לברכה שאין להם דין תינוק שנשבה ולכן לא מצטרפים אולם קשה כי בתשע מקומות כתב מרן זכותו יגן עלינו אמן שיש להם דין תינוק שנשבה. וכמו שכתב בשאלות ותשובות יביע אומר חלק א (חלק יורה דעה סימן יא אות יח דיבור המתחיל ומה שכתב). וחלק ח (חלק יורה דעה סימן כא). וחלק ט (חלק יורה דעה סימן ט). וחלק י (חלק אורח חיים סימן נה הערות על חלק ג אות יא). ושאלות ותשובות יחוה דעת חלק ב (סימן טז). ובסוף ספר כף החיים על יורה דעה חלק ב (סימן קיט סוף סעיף קטן לט). ובחזון עובדיה על הלכות שבת חלק ב (עמוד רמ). ובחזון עובדיה אבילות חלק א (עמוד תקלח).ובמאור ישראל דרושים (עמוד שנט). ובספר וזאת הברכה הביא בשם הרב אוירבך הביא כי יש לצרפם משום שהם תינוק שנשבה ורציתי לדעת מה היא דעתו של מרן ראש הישיבה שליט"א?

הרב אברהם מאזוז

זימון שונה, כיון שהזימון הוא לחברים שיושבים וקובעים עצמם לאכילה יחד, ולא רצו חכמים שאדם יתחבר עם אנשים מחללי שבת, ולכן לא מצטרפים לזימון. עיין ברכת ה' עמוד תע"ח-תע"ט והלכה ברורה ח"י עמוטד קי"ז 
ובשעת הצורך שיודעים שיש חשש לאיבה ומחלוקת תסמוך על המקלים

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן