Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לדעת מה מעמדו של רב עיר בימינו? מי שלמשל נוהג ללכת אחר פסיקותיו של מרן הרב עובדיה זצ"ל האם בגלל שהוא גר בעיר שרבה של העיר לפעמים נוטה דעתו מדעת מרן זצ"ל חייב ללכת לפי פסיקותיו של אותו רב עיר?

הרב רזיאל כהן

מבלי לזלזל בגדולתם בתורה של רבני ערים שליט"א לצערנו בדרך כלל אין להם מעמד של מרא דאתרא, אלא מעמדם כשל פקידים במועצה הדתית לרישום נישואין ותעודות כשרות ותו לא, (עיין מחקרי ארץ ח"ג סימן ל"ה אות ל"ו ובספר בית הוראה סימן ס') ולכן במישור האישי הנך יכול להמשיך לנהוג כמרן הגר"ע בכל פסקיו. עם זאת בדבר הנוגע לכלל הציבור אין ראוי לשנות ממה שקבע הרב המקומי, אלא אם כן קבלת היתר מרב מוסמך על כל מקרה לגופו.

שאלת המשך:

אע"פ שהם תלמידי חכמים נחשבים בדרך כלל פקידים? ואם כן איך אני יוכל להבדיל אם מעמדם אמיתי או לא? 

הרב שלמה יהונתן מאזוז

אין כוונת הגאון המשיב שליט"א לזלזל בכבודם ומעמדם, אלא המציאות בימנו בעוה"ר שרבני ערים מתמנים ע"י עסקנים פולטיים משיקול צדדיים ולא ע"י טובי העיר וחכמיה. והציבור בעיר אינם כפופים לפסקיו של הרב, ואינם באים לשאלו בדבר הלכה קטן וגדול, ויותר סומכים עליו בעניני דת השייכים למדינה שינהלו כמו שצריך,וכמבואר בשו"ת מחקרי ארץ שציין בתשובה הקודמת אבל אין זה גורע מכבודם וקדושתם וכוחם וגדולתם

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן