Menu
שאל את הרב
print
אא

אדם שלוקח שמן דגים כשר(אומגה 3) לצורך רפואה ,שנמצאת בתוך קפסולה שעשויה מג'לטין של עצמות ועור של בקר לא כשר (שעבר בישול ועיבוד כימי בטמפרטורה של 180 מעלות למשך שעות רבות), האם מבחינה רוחנית יהיה לו פגם רוחני מהג'לטין שעשוי מדבר לא כשר (כמו מי שאוכל ל"ע דבר אסור) , או שלא ?

הרב מצליח מאזוז

מותר ואין כל חשש. ונבאר בהרחבה : 
מקור הדברים שאכילת איסור מטמטמת את לב האדם הוא ע"פ הגמ' ביומא (ל"ט ע"א) הדורשת את הפסוק אל תשקצו את נפשותיכם בכל השרץ השורץ ולא תטמאו בהם ונטמתם בם" ותנא דבי רבי ישמעאל עבירה מטמטמת לבו של אדם וכו' ונטמתם בם אל תקרא ונטמאתם אלא ונטמטם  עיין שם  וא"כ זהו דוקא באכילת דבר איסור שהיא עבירה וכמבואר בלשונו של רבי ישמעאל ואמנם בהגהות הגרי"ף על התוס' בגיטין דף ז' ע"א ד"ה השתא ציין לדברי מהריק"ש ריש יו"ד שפירש שמה שאמרו שאין הקב"ה מביא תקלה ע"י צדיקים היינו בדבר אכילה משום שגנאי הוא לצדיק שאכל דבר איסור. וביאר מהריק"ש הטעם מפני שהגוף מתהוה ממהות המאכל ואיך יהיה גוף צדיק חתיכה דאיסורא ע"ש וא"כ לכאורה גם אם לא עשה איסור באכילתו זה לא טוב, אולם באמת זה אינו הבעיה היא רק כשזה נעשה ע"י איסור והעוון חקוק בו "ותהי עוונתם על צמותם" ולכן בנדון השאלה מותר ואין כל חשש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן