שאל את הרב
print
אא
קודם כל יישר כח על התשובה לשאלה הראשונה. שנית חשבתי על תירוץ לשאלה השניה, שיתכן לאמר שהכלל שלא אומרים לבוד לחומרא הוא רק אם הלבוד יוצר חומרא בצורה ישירה, וכדין לבוד בסכך פסול, אך במקרה שבסימן תרכז ס"ק ו, שאם יש הפסק אויר טפח בין הסדינים לארץ, פסול וכו' אין הלבוד גורם חומרא באופן ישיר, שהרי הלבוד רק גורם שתהיה מחיצה לכיון הקרקע, שזה מצד עצמו לא בעיה הלכתית, אלא שעל ידי זה נגרם באופן עקיף חומרא, דהיינו שאחר שיש מחיצה, ממילא השיפוע נחשב גג ופסול, אך זה באופן של כעין גרמא, ולכן קודם אומרים את דין הלבוד, ומה שנגרם על ידי זה חומרא, הוא באופן עקיף ולא שייך לכלל שלא אומרים לבוד לחומרא. מה דעת כת"ר על תרוץ זה?

הרב רזיאל כהן

דבר נאה ומתקבל, ואם נמצא לזה אסמכתא -נשמח יותר 
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0