Menu
שאל את הרב
print
אא

בענין הכלל של נסוג לאחור, שכאשר בתיבה שלאחריה הטעם הוא על תחילת התיבה, אז בתיבה שלפניה הטעם נסוג לאחור למרות שהיה אמור להיות מלרע לפי הענין. והבנתי שטעם הדבר הוא משום שקשה לנגן את הטעם גם בסוף התיבה ושוב מיד בתחילת התיבה שלאחריה. אלא שקשה לי לגבי "רעה צאן" בפרשת ויגש, שבפרק מ"ו פסוק ל"ב ול"ד הוא מלעיל ולכאורה משום שהטעם על תיבת "צאן" שם הוא בתחילת התיבה, ואילו בפרק מ"ז פסוק ג' הוא מלרע ולכאורה משום ששם הטעם על תיבת "צאן" הוא 'פשטא' שהוא מלרע, וקשה, אם טעם הדבר הוא משום שקשה לנגן שתי נגינות זו אחר זו, הרי בתיבת "צאן" אין הבדל אם הטעם הוא מלעיל או מלרע, בשניהם הניגון הוא באותו מיקום בתיבה, שהרי יש בו רק תנועה אחת, וא"כ מדוע הטעם על תיבת "רעה" נסוג לאחור משום הטעם שבראש התיבה.

הרב חנוך הכהן

לא נ"ל שהסיבה היא בגלל שמלת צאן בפשטא, כי אין בזה הבדל כמ"ש כבודו, והסיבה האמיתית לזה שכאן מלת "רעה" מלרע אינה ידועה, ויתכן שהוא יוצא מהכלל, וכידוע שכלל זה מסובך מאוד (ויש בזה ספר שלם הנקרא דרכי הנסיגה)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן