Menu
שאל את הרב
print
אא

הופתעתי מאוד מהפירוש, לכן אמרתי פירוש קשה (-: זה כביכול מעניינו של ספר בראשית לבאר את מעלתם של האבות. אולי רש"י מפרש באופן חי ודינאמי עם ההתפתחות ההיסטורית של המקרא, וטרם הופעתם של בני ישראל, קושיות תיאולוגיות המשוות בין מעלת הבנים למעלת האבות ממתינה ונדרשת שהקושיה מופיעה - משה מקשה "ומאז באתי אל פרעה לדבר בשמך הרע לעם הזה"- במידת הרחמים , מי שמקיים ולא מי שמבטיח (אל שדי) וכאן אולי רש"י חשב לבאר (אך בחר בפירוש בנאלי כדי להסתיר את העומק בגלל הקושי או אולי כדי להסתיר זאת ממבקרי המקרא) כחלק מהשיעור שהקב"ה מעביר למשה ללמדו את איחוד המידות - "וידבר אלהים אל משה ויאמר אליו אני ד'" . והלא משה בהמשך המקרא מבקש בעצמו לראות את פני השם (משה רבנו לא למד רש"י ? /: ) אז פה אולי המקום הראוי לבאור הנ"ל ...?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

סגנון השאלה (על כל המלים ה"גבוהות" והלועזיות ו"הסמיילי" שמתרוצצים כאן) אינו ברור לי דיו, האם הרב השואל מתכוון בציניות או ברצינות ? מאיזה פירוש הופתע ואיזה פירוש קשה -שלי . של הרב שרקי, או של הה"כ עצמו לבאר דברי ה' שרקי ?! מה זה "התפתחות היסטורית של המקרא" – אולי "זמן" המקרא? איפה ה' הבטיח למשה ב"א-ל  ש-ד-י" ? איזה "מבקרי המקרא" היו בזמן רש"י ? בקיצור לא הבנתי! ובלא"ה עיקר  פירושו הנ"ל לא מספק כי עוד לא הבנו איך רש"י יישב קושיא זו !

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן