מקור למלה “עכשיו”
בספר אוצר השרשים הכללי בשורש עכשיו, כתב שהוא מושאל מלשון הפסוק “חמת עכשוב” שהוא סוג נחש והוא מהיר ומיידי.
בדיקדוק נכון איך להבדיל בין המילה "לבנים" מלשון צבע לבן למילה "לבנים" מלשון בנים כשהם בתוך משפט, כמו כן בין המילה "שכם" העיר ל"שכם" כתף ואם יש מציאות שאין הבדל דיקדוקי בין מילים זהות ורק מכוח המשפט יהיה ניתן להבין. שאלה נוספת בברכת "שהכל ניהיה בדברו" האות "ב" אינה דגושה משום שגורסים שהכל-ניהיה בדברו, איך אפשר להכריח שזה הפיסוק הנכון ולא גורסים את זה: שהכל ניהיה-בדברו וה "ב" תקבל דגש.
א. בדוגמאות שהביא כבודו אין הבדל וצריך להבין לפי הענין, ויש הרבה כאלה.ץ
ב. בכל משפט שיהיה נושא, נשוא, מושא. הנושא יהיה לבד והנשוא והמושא מחוברים, כמו:ויוסף היה במצרים.