Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לשאול לפי הנ"ל אם מותר לדעת השו"ע להניח תבנית ביצים ריקה ע"ג הקדירה וע"ז להניח בגדים וצדדי הספק הם אי חשיב כמו דף ושרי ואף אי חשיב כבגדים י"ל דשרי הואיל ואין דרך להטמין בזה או שמא דוקא דף שאין בו הבל כלל משא"כ תבנית ייתכן ודמיא לבגדים שעכ"פ שומרים על חום ואין להתיר משום שאין דרך להטמין משום שאנו כעת דנים שיהווה הפסק והואיל וייתכן ודמי לבגדים לא יכול להיחשב הפסק. ועוד רציתי לשאול בענין הנ"ל על פסק השו"ע בס"ח שכתב הדין הנ"ל ושם כתב שצריך ליזהר שלא יגע הסיר שמניח ע"ג הקדירה בצידי הקדירה וקשה מדוע הקפיד על צידי הקדירה דמשמע שמה שע"ג הקדירה אין לחוש והרי דעת מרן שהטמנה במקצת שמיה הטמנה וא"כ אם ס"ל שבכה"ג שמניח סיר על הקדירה ונוגע בצידיו חשיב הטמנה יש לאסור אף אם לא נוגע בצידיו ועוד קשה אעיקרא דדינא שכתב שלא יגע בצידיו אינו ברור מה חשש יש בזה לפני שני הטעמים שכתבתי בשאלה ב'

הרב אהרן מאזוז

לענין תבניות ביצים י"ל שגם הוא נחשבת כדף, שנראה שמה שדף אין בו הבל כלל אינו מצד החומר, אלא משום שהוא שטוח וקשה ואינו כבגד שהוא רך.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן