Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לשאול אודות חזן קבוע בחוץ לארץ המקבל משכורתו מהקהילה ומהמדינה. והנה בתפילות בימות החול יש מניין מצומצם עשר או קצת יותר אנשים, ומסתבר שלא יותר מארבעה או חמשה עונים אמן בחזרת הש"ץ. ומתוך כך החזן אינו רוצה לחזור על העמידה וטוען שצריך להתפלל בלי חזרה ( מדובר על קהילה מרוקאית אמנם לא כולם מרוקאים) כי ברכותיו קרובות להיות לבטלה. אבל חברי הקהילה לוחצים שיעשה חזרת הש"צ או כי כך הורגלו או כי זה נראה יותר "רציני". האם אכן יכולים הרבנים שם או חברי הקהילה לחייב אותו לחזור נגד מצפונו? אמנם יש שהעלו פיתרון המובא באחרונים לכוין תפילת נדבה, אך האם זה פתרון קבוע ליום יום?

הרב רזיאל כהן

לענ"ד הצדק עם הש"צ וגם המשנ"ב (סימן קכ"ד סקי"ט) שהציע התקנה להתפלל בתנאי נדבה מיירי באופן שאחד המתפללים מדבר בחזרה, אל בנדון שלנו אין אפילו רוב מניין שעונים לו וגם עושים כן דבר יום ביומו, ובודאי על זה וכיוצ"ב שייכת תקנת הרמב"ם לדורו שביטל החזרה מפני המדברים, ואם הגבאים חשקה נפשם להתפלל עם חזרה שיתקנו את המעוות בקרב בני הקהילה וימנעו הדיבורים ואז הכל על מקומו יבוא בשלום כלפי המקום וכלפי הבריות 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן