שאל את הרב
print
אא
מוקשה לי הפסוק הזה, (קהלת י"ב פסוק א,) וּזְכֹר, אֶת-בּוֹרְאֶיךָ, בִּימֵי, בְּחוּרֹתֶיךָ: ורבינו בחיי רק דקדק ע"פ הקבלה טעם היוד, אבל לעניות דעתי משמע בוראיך רבים בוראים שלך ח"ו. ואם היה הכוונה רק לאחד היה צריך להיות בוראך (או בלי ואו בראך) כמו שמצינו בישעיהו מג בֹּרַאֲךָ יַעֲקֹב וְיֹצֶרְךָ יִשְׂרָאֵל, והוא דומה לידך וידיך יד אחת שתי ידיים

הרב יהונתן מאזוז

חלילה וחס, אין בוראיך כאן בלשון רבים אלא מאחר ותיבת בוראיך באה בטעם מפסיק (זקף קטון) על כן האל"ף מנוקדת בסגול, ובדר"כ הסגול מושכת יו"ד אחריה, אלא שעל הרוב אינה נכתבת אלא לסימן לרבים, אבל מצינו יוצאים מן הכלל כמו "וישר משפטיך" שהמשפט הוא לשון יחיד (ישר) ואעפ"כ נוספה בו יו"ד, ואין בכך כלום ע"פ הדקדוק. ועוד שמצינו שכל לשון חשיבות (כגון בעלים, אדונים, אלוקים,) בא בלשון רבים ליחיד, והיה גם זה כמוהו. ומ"מ מאחר וסו"ס היו"ד מיותרת ונוספת, הוציאה לדרשה רבנו בחיי ע"פ הקבלה, ומדרש ע"פ הדרש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0