Menu
שאל את הרב
print
אא

תודה על ההבהרה. לדעתי עדיין נפלה טעות בחישוב המולד של חודש ניסן: בלוח מצויין שהמולד של חודש אדר הוא: יום א', ל' שבט בשעה 06:20 ו-9 חלקים בבוקר, ושהמולד של חודש ניסן הוא: יום ג', א' ניסן בשעה 08:04 ו-10 חלקים בערב. כיון שההפרש בין מולד (ממוצע) למולד הינו כ"ט יום, י"ב שעות ותשצ"ג חלקים, אם תוסיפו למוולד של חודש אדר הנ"ל את ההפרש הנ"ל, תגיעו ליום ב', כ"ט אדר בשעה 08:04 ו-10 חלקים בערב (לפי שעון קיץ), ולא כפי שצויין בלוח:יום ג', א' ניסן בשעה 08:04 ו-10 חלקים בערב. והראיה: בלוח של הישיבה מצוין - כדבעי - שהמולד של חודש אייר הינו: יום ד', ל' ניסן בשעה 08:48 -11 חלקים בבוקר. אם תחשבו את ההפרש בין מולד חודש ניסן למולד חודש אייר כפי שהם כתובים בלוח - תראו שההפרש יוצא כ"ח יום, י"ב שעות ותשצ"ג חלקים, ולא כ"ט יום, י"ב שעות ותשצ"ג חלקים. הנפקא מינה כאן היא כמובן לסוף זמן ברכת הלבנה בחודש ניסן שיש להדימה ביום אחד - ליל ט"ו, במקום ליל ט"ז שאז כבר אסור לברך לכולי עלמא. תודה וישר כח, יניב.

הרב יעקב כהן

הערתך נכונה, ולגבי סוזק"ל צריך להקדימה ליום ראשון בערב כי ביום שני בערב הוא ליל חג ולכתחלה לא מברכים בליל שבת וחג ובעזה"י נפרסם הדבר 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן