Menu
שאל את הרב
print
אא

מותר לגרום נ''ט בר נ''ט דהיתרא כמו שכ' מרן הבית יוסף ובבדק הבית בס' צ''ה יורה דעה או דלמא מרן חזר בו בשו''ע דנקט לשון דיעבד . ידועים דברי היביע אומר שמתיר לכתחילה ודעת הזבחי צדק, כף החיים ובן איש חי שדעת מרן שחזר בו. רצוני לדעת מה דעת של הראש ישיבה ואם תמצי לומר שמותר לכתחילה אז גם לגבי פסח אמרינן כן שמותר לבשל בכלי פסח בערב פסח ?

הרב רזיאל כהן

מרן ראש הישיבה שליט"א גילה דעתו בהסכמתו לספר "טעמו וראו" שכיון שפשט לשון לשון הגמ' שההיתר הוא רק בדיעבד, אין לזוז מזה בלא ראיה ברורה, ועיין בספר הוראה ברורה (יו"ד ס' צ"ה בביאור הלכה שבסוף הספר) שכתבו לחזק דבריו 
לגבי פסח העניין חמור יותר, כיון שהרבה פוסקים שחמץ "איסורא בלע" מקרי (וכידוע הסתירה בזה בש"ע או"ח מסימן תנ"א לסימן תנ"ב) ובודאי אין להקל בו יותר מבשר וחלב 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן