שאל את הרב
print
אא
בתפילת שמונה-עשרה, בנוגע לעינין שיש לגרוס את כל הסיומות בגוף שני בלשון זכר, כמו למשל בשחרית של שבת : "מטובך", "בישועתך", "בתורתיך". מדוע אז בסידור "איש מצליח" בברכות השבח ובברכות ההודאה, הנוסח נשאר הנוסח "המקורי" ואין שינוי: "בעל גבורות ומי דומה לך", "מודים אנחנו לך", "ועל נשמותינו הפקודות לך", "כי מעולם קיוינו לך"? זה תרתי דסתרי לכאורה?

הרב יהונתן מאזוז

הכלל בתנ"ך בזה שלעולם כ"ף הכינוי לזכר בקמץ מלבד חמש מלים בלבד ודוקא בסוף המשפט!
והם אותך איתך לך בך ועימך 
ובזה תבין מדוע ביוצר של שחרית אומרים בהתחלה "מי דומה לך" בקמץ שו"א ואח"כ "ומי דומה לך"בשוא קמץ
דרך אגב אין אומרים תרתי דסתרי אלא תרי דסתרי (לשון זכר)  או תרתי דסתרן (לשון נקבה)
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0