Menu
שאל את הרב
print
אא

לאחה"מ דעת הגר"מ הלוי זיע"א אינה לברך שהכל על במבה כיון שנשתנה טעמו אלא משום שמדמה את זה ללחם פניגו, מכיון שקודם נטחן התירס ונעשה קמח ואח"כ נתנו לו את צורתו באופן תעשייתי ולא טבעי, וכן לגבי שוקולד. א"כ בקורנפלקס שלא נטחנו פתיתי התירס יש לברך האדמה, וכך שמעתי מהרב בוטבול שללא שום פקפוק יש לברך על קורנפלקס האדמה לספרדים (והרב בוטבול פוסק לברך שהכל על במבה).

הרב צוריאל רבי

הן אמת שכ"כ בברכת השם (שם) אולם ידידי הרב יוסף פרץ שליט"א ביאר בברכת ה' (ח"ה בסופו) גבי ברכת הבמבה שטעמו נשתנה וכמו שנתן לכמה אנשים לטעום וכו' ונתערבו דברי הרב ודברי התלמיד בהסבר הרב ע"ה ומ"מ כשלעצמו ודאי כן הוא חוץ מהטעם שכתב מוה"ר זצ"ל שם, וא"כ ה"ה בקרונפלקס. ומה שהאשכנזים מברכים אדמה זהו ע"פ מה שפסק הרב משנ"ב (סימן ר"ח ס"ק ל"ג) בשם הפמ"ג שכל שרגילים לעשותו פת כך כמו קמח תירס צריך לברך אדמה, וכיון שכך הרגילות האם ס"ל לברך אדמה [ונראה זה מה שרוצה הכותב למעלה ליישב דעתם רק שהביא דימוי מהשוקלד ושם יש לחלק כמ"ש לעיל]

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן