יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
אלו המערעים על מנהגנו בעצמם צועקים שאין ללבוש הטלית קטן (החוטין) מחוץ לבגדים בשם רבי עזרה עטייה זצ״ל ואומרים שיש בזה משום מוציא לעז על הראשונים. ומעלמים עין ממה שכתוב (יש לי שלש מקורות נאמנים שהרב עזרא עטייא אמר את זה) שרב עזרא עטייה אמר ש-א-ס-ו-ר לשנות המנהג לברך על ההדלקה אחרי ההדלקה ועל זה צועקים עלינו שזה ברכה לבטלה? ואיך אפשר לומר כנגד כל גדולי עולם הספרדים וכן כל האשכנזים שנהגו לברך לפני? זהו ממש איסור מוציא לעז על הראשנים! רב חיד״א רב חיים פאלאגי הרב חסד לאלפים הרב יהודה פאפו הרב יעקב רקח הרב בן איש חי הרב כף החיים הרב עזרא עטייה הרב יהודה צדקא הרב בן ציון אבא שאול הרב יעקב עדס הרב שלום משאש הרב חיים הלוי הרב משה מלכא ועוד ועוד ויש לי עוד כ-ע-ש-ר פוסקים ספרדים שמביאים מנהגנו לברך אחרי ההדלקה. ויש לי עוד אריכות נגד כל הטענות שכותבים נגד ברכה על ההלל בראש חודש. והשם יעזור שנחזיר עטרה ליושנה וללכת במנהג אבותנו.
להוציא ציציות או לא להוציא זו מחלוקת מה יותר טוב, וכשאומר שהמוציא -מוציא לעז חיזקתי צד אחד.
אבל לברך לפני או אחרי זו בעיה גדולה, כי האומר לברך לפני סובר שהמברך אחרי זה ברכה לבטלה ובהלכות ברכות מחמירים לפעמים יותר מהלכות שבת
"מוציא לעז על ראשונים" אינו פתגם אלא כלל הלכתי שיש בו פרטים ופרטי פרטים עיין בשד"ח (מערכת הלמ"ד כלל ע"א ע"ו) ואחד מהם שכאשר לפי צד החומרא זה איסור גמור לא שייך מוציא לעז על ראשונים