Menu
שאל את הרב
print
אא

לרב יעקב כהן שליט"א שו"ת לב חנון ב' סי' ל"ח מרבי אברהם מימון שליט"א ממרסיי. בקיצור נמרץ הוא אומר: 1: אינה נאמנת כל עוד שאין עדים שנבעלה לנכרי. 2: הודאת פיו כמאה עדים דמי, דווקא לממונא אבל לקנסא ולעונש מלקות ולמיפסל לא. 3:בדבר ערוה שצריך עדים אינם נאמנת לשוויי נפשה חתיכה דאיסורה. 4:האומרת נבעלה לכותי לאו דרך הודאה היא, דהא אף פעם לא ידעה שהנבעלת לנכרי תהיה אסורה לכהן, וא"כ איך תודה, וממילה הדרא המעיקרא דאין אדם משים עצמו רשע. 5: לדעת רבי עקיבא איגר שהנבעלת לעכו"מ איסורו דרבנן 6: מהרשד"ם ושו"ת בית אפראיים דכהני זה"ז גריעי עוד מכהני חזקה מחמת רוב בלבול הגלויות. 7: אם הפקירה עצמה לגביו לחיות אתו כאשתו לכל דבר, לא דבר קטן הוא, ולכן יש לאמר שזה דיעבד ומותרת לו. (עיין ציץ אליעזר חלק י"ט סי' ל"ז. 8:הרב עובדיה יוסף לא הסכים לזה, אבל הרב מרדכי אליהו והרב אליעזר רבינוביץ כן הסכימו.

הרב יעקב כהן

מן הסתם מדובר בתשובה ההיא באשה שכבר נישאת ובאה לשאול לאחר מעשה וכן הוא בשו"ת ציץ אליעזר שציינתם אליו בשאלה דידן פשוט שאסורה לינשא לכהן כיון שיודעת בעצמה בסעיף 7 בשם הרב ציץ אליעזר לא מצאתי שם שכתב סברא זו (אם אפשר לשלוח את התשובה משו"תצ לב חנון במילואה)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן