Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לשאול קראו לי בברית שקד ישראל וביום יום קוראים רק שקד האם האם יכול לעשוץ את השם ישראל העיקרי ושקד טפל אליו במקום עכשיו ששקד הוא העיקרי כי אנשים שמעתי שאם נולדה עם שתי שמות אז שתיהם מקשה אחת לכן עם קוראים בשם אחד כאילו זה חצי שם ואז אין אצלי עיקרי וטפל כמו שהיה עם יעקב אבינו שישראל היה העיקרי רק שאצלו אני הבנתי כי ה' יתברך הוסיף לו את ישראל באמצע חייו ואילו אצלי שתי השמות כבר בלדתי באו ?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

מרן החיד"א נקרא בשלוש שמות וחכמי הדור קוראים לו רק באחד מהם (על הרוב מהרח"א) וכן הגאון הכתב סופר נקרא בשלוש שמות ואביו החתם סופר קוראו בספריעו בני ר' וולף ותו לא. ואין בכך כלום וכן המנהג פשוט וכן דעת מרן ראש הישיבה נר"ו ותעשה כרצונך ותצליח.

שאלת המשך: דעת מהרש"א בעניין הנ"ל

הבנתי אבל לפי המהרש"א שעם בן אדן מחליף את שמו אז זכויותיו מתאפסות האם בהיפוך השמות זה גם נחשב ?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

איפה מהרש"א כתב את זה?! מקור ענין שינוי השם מובא במסכת ראש השנה (ט"ז ע"ב) ומהרש"א האריך לבאר הענין, ולא כתב "שהזכויות מתאפסות"ובגמ' שם למדה את זה משרה אמנו, היעלה על הדעת שהתאפסו זכיותיה?
אמנם המהרש"א מביא בשם הסמ"ג (עשין ט"ז) "שענין שינוי השם לומר "שאני אחר ואני אותו האיש שעשה אותו מעשה" עכ"ל וזה רק למשנה שם מפני חטא ע"ש 

שאלת המשך:

אם אפשר בבקשה מהעורך שיעשה את השאלה פרטית שלא מפורסמת באתר משום מה עכשיט נכנסתי וראיתי הרבה צפיות תודה רבה

מערכת האתר

אם השאלה היא ללא שם אלא אנונימית איני רואה בעיה לפרסם אותה (שמך לא מופיע באתר) אך אם בכל זאת הינך רוצה להסירה תודיע שוב רצונו של אדם זהו כבודו 
 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן