יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
בס' רס"ד כתב מרן וז"ל אין עושים פתילה וכו' והשלהבת קופצת כגון צמר ושיער וכיוצא בהם ע"כ וקשה שלפי דבריו אפשר לדייק שכל הפתילות הכתובות במשנה כשרות להדלקה שכן משמע מהגמרא שצמר ושיער דולקים פחות טוב משאר פתילות האסורות (או שאינם נדלקים כלל לפי רוב הפוסקים) ועוד שמרן ז"ל שינה מלשון הרמב"ם והטור ששניהם הוסיפו גם הפתילות הכתובות במשנה. ועוד קשה לי שהרי עוד לא מצאתי בפוסקים שהקשו הקושיא הנ"ל
זה תירוץ הבחור היקר עובדיה אביטל ני"ו
א. עיין בבאור הגר"א בד"ה כגון, ונקט הרמב"ם היותר גרועים לדמיון,ובספר דמשק אליעזר על ביאור בגר"א הסביר שהוקשה להגר"א למה הרמב"ם נקט צמר וה"ה למרן השו"ע בקושית השואל וענה שם מכיון שרצה להשמיע דבר פשוט שאסור ע"ש
ב. מה שכתב שלא מצא בדברי האחרונים עיין בספר תורת חיים סופר ח"ב סימן רס"ד אות ד'שהקשה כקושית השואל ותירץ שם בדוחק וכתב שלא מצא ישוב נכול לזה