Menu
שאל את הרב
print
אא

מרן פה"ד נר"ו כתב בהקדמתו לברית כהונה (אות ה) שאם יש חשש עקרות לפי דברי הרופאים יש לעשות התרה על המנהג הקדוש להמתין שבעה שבעה מוצקות, וציין למ"ש בסו"ס מלל לאברהם, ושם כתב איך מתירים, ודהוה עובדא אצל מרן הגה"ק ר' מצליח זיע"א שהתיר במקרה זה. אך עדיין יש לברר, מה הדין היום שאפשר ע"י גלולות להיפקד בלי להתיר את המנהג: האם יש לקיים את המנהג ולקחת גלולות או שיש להתירו גם היום כדי למעט בתרופות?

הרב אדיר כהן

אמנם יש תרופות שגורמות לדחיית זמן הביוץ, אך לא תמיד הדבר עוזר כ"כ ולעתים אמנם התרופה מונעת את הביוץ אך גם לפעמים ממשיכה את זמן ראיית הדם וא"כ לא בהכרח שתצליח להיטהר עד זמן הביוץ וגם לא לכל אחת מותר לקחת אותם כדאי להיועץ עם רופאה אם התרפות הללו יכולות חלילה לגרום ח"ו לדברים מסוימים, ואם הם לא גורמים שום דבר כדאי שינסו איתם, אחר שאין זה תרופות באופן קבוע רק לחודש חודשים שלוש עד שבע"ה תכנס להריון אבל אם יצטרכו זמן רב מן הסתם לא בריא תרופות לזמן ארוך בלי הכרח ועדיף שיבטלו את המנהג בארץ ישראל שעקרו ממקומם המקורי וכל מקרה לגופו

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן