Menu
שאל את הרב
print
אא

בעל דירה בבנין משותף מוסיף כמה יחידות דיור על הגג על מנת למכרם לרוכשים חדשים השאלה: 1. האם ואיך יש לחשב תשלום לדיירים הותיקים על כך שהיח"ד משתמשים ברכוש המשותף (חדר מדרגות, מעלית, מערכות צינורות שפכים וחימום מים וכדו) יודגש שהשאלה אינה לגבי תשלומי ועד בית חודשי אלא לגבי כך שכל הרכוש המשותף הנ"ל נרכש מכספי הדיירים הותיקים (גלום בתשלום רכישת דירה חדשה מהקבלן) ועלותו התחלקה ביניהם בשווה ולכן מסתבר שיש לחלק את העלות של זה גם בין רוכשי היח"ד שנוספו מאוחר יותר, 2. עוד יש להוסיף לנידון בכך שהוספת דיורים מכבידה על המערכות -שלא תוכננו מלכתחילה למספר נפשות כה גדול- ומסתבר שתביא לקלקולים יותר תדירים בעתיד, אשר לכשיבואו יהיה קשה להוכיח שהנזק נגרם מהיח"ד דיור שנוספו לאחמ"כ.. 3. כמו"כ יש לדון האם רוכשי היח"ד החדשות צריכים להשתתף עם הרוכשים הותיקים בעלות רכישת/חכירת הקרקע (גם זה גלום בתשלום רכישת דירה חדשה מהקבלן)

הרב דוד עידאן

כששכן בונה יחידות דיור להשכרה המנהג שלא מחייבים אותו לשלם יותר אמנם יש מקום לומר כשהיחידות נרכשות ע"י אחרים יש לחייב להשתתף בבעלות. אלא שבמקרה כזה יהיה להם גם זכיות בבנין כגון אם חברה תרצה להרוס את הבנין ולשלם לדיירים גם להם יש חלק 
הכי טוב שלפני החתימה על ההסכמה הדיירים הוותיקים יתנו כל מה שהם חפצים 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן