שאל את הרב
print
אא
בפרשת וזאת הברכה כתוב: ויתא ראשי עם צדקת ה' עשה וכו'. וידוע ריבוי הדעות על ניקוד ויתא, כמו שכתב במנחת שי. אמנם בפסוק זה יש לנו עדות ברורה של הכתר שניקד בארבע נקודות ומלרע. אך בחומש איש מצליח הוא בחמש נקודות ומלעיל. האם יש סיבה לכך?

מרן ראש הישיבה

אנו לא סומכים הרבה על הכתר. למשל בשירת האזינו עשה 67 שורות במקום 70, ויש כמה שורות שם יוצאות החוצה. בענין ''ויתא'' לא בדקנו ונראה עוד בלי נדר. שוב ראיתי במנחת שי שהביא ד' דעות בזה, ויש אומרים שלדעת בן אשר מלעיל (כ''כ רד''ק), וכן הכריע רוו''ה על פי יהבי הנקדן, וכן מנהג העולם מדורי דורות. ואם תמצא לומר שעשינו כבן נפתלי לא הפסדנו כלום, שיש עוד שלשה מקומות בתנ''ך דנקטינן כבן נפתלי (ביקרותיך, לחונן דלים יקבצנו.וייף בגדלו). ואין כאן מקום להאריך.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0