Menu
שאל את הרב
print
אא

מי הוא בעל "צנצנת המן" ומי הם יוה"ך אי"ה האם אחד הם רבי יוסף הכהן או יוה"ך-רבי יוסף הכהן ואי"ה-הוא רבי יהודה הלוי כי כך מצאתי בספר "יד יוסף" לרבי יוסף הכהן בניגוד למה שכתוב בספר "תולדות חכמי תונס" 

הרב אדיר כהן

"צנצנת המן" בודאי כוונת השואל לכתוב בספר תולדות חכמי תוניס (עמוד קפ"ב) על רבי יוסף הכהן בעל צנצנת המן (והיה לו לבאר זה בשאלתו) ונראה ברור שהכוונה למקובל הידוע  רבי יוסף הכהן זצ"ל שהתכתב עם הרש"ש. גם שכתב שם שחי בזמן רבי מסעוד אלפסי ורבי יוסף זרקא, וגם באמת שבהמשך על רבי יצחק הכהן כתב שהוא בנו של רבי יוסף הכהן בעל צנצנת המן. אך כנראה ספר זה לא נדפס. 
לגבי שם אי"ה שהוא ר"ת רבי יהודה הלוי, בהקדמת ספר יד יוסף לא נכתב זה מעצמם, אלא משם ספר ויפה שלמה למקובל רבי שאול דוויק הכהן זצ"ל שכתב כן בפשיטות, ואם כתב כן מסתמא כשקיבל את הכתב יד מאחד מתוניס אמר לו זאת . אלא שכנגד זה מחבר ספר תולדות כחמי תוניס כותב בפשטות בכמה מקמות שגם אי"ה הוא רבי יוסף הכהן. ומסתמא בקי טפי בדברי שבעירו
אך עדיין הדבר צריך בירור

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן