התכלת
לדעת מרן ראש הישיבה שליט”א מסתבר מאוד שחלזון “ארגמון קהה קוצים” הוא התכלת, וראוי לעשות אותו. ומה שאבותינו לא נהגו כן מכיון שלא היה להם, ובודאי שאם היו מוצאים היו שמחים כמוצאי שלל רב לזכות במצוה זו.
בברית כהונה (או"ח מערכת ט אות ד) מופיע המנהג של לבישת הציצית. בהערות מובאת דעת הגר"מ מאזוז ראש הישיבה המוכיח שמלשונו "וכ"כ הכף החיים בשם האר"י" שמוכח שהציציות מכוסות. אך בעניותי פתחתי בכף החיים שם ומביא בשם האר"י רק שהמלבוש יהיה מכוסה ולא הציציות, ומעיר שכן דעת המגן אברהם ס"ק יג ושם במפורש כותב שיש לגלות הציציות ורק המלבוש לכסות.
מוהרמ"ק שם כתב שנוהגים ללבוש הציצית על החלוק ועליו הסדריא והציציות נראים בחוץ כי הם ארוכים מהסדריא. וכ"כ הכה"ח בשם האר"י בשם האר"י ואפשר להבין מדבריו שיש צורך לגלותם וע"ז כתבו בהערה בשם מוהרכ"ץ שאין צורך. ומרן רה"י נר"ו הוכיח זה ממה שציין לכה"ח וודאי שזה לא חוזר על סיום דבריו כי זה לא כתוב בכה"ח (ויותר הי"ל לצייןצ למג"א אילו היה זה מוכרח) אלא ודאי שהעיקר הוא הכיסוי הציציות והדברים ברורים
ולפי לבוש הספרדים הישן אין אפשרות לעשות שבדוקא יהיה הבגד מכוסה והציציות בחוץ לפי הלבוש האירופי, ולכן כה"ח והברכ"י לא הדגישו זאת כנלע"ד.