Menu
שאל את הרב
print
אא

בברית כהונה (או"ח מערכת ט אות ד) מופיע המנהג של לבישת הציצית. בהערות מובאת דעת הגר"מ מאזוז ראש הישיבה המוכיח שמלשונו "וכ"כ הכף החיים בשם האר"י" שמוכח שהציציות מכוסות. אך בעניותי פתחתי בכף החיים שם ומביא בשם האר"י רק שהמלבוש יהיה מכוסה ולא הציציות, ומעיר שכן דעת המגן אברהם ס"ק יג ושם במפורש כותב שיש לגלות הציציות ורק המלבוש לכסות.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

מוהרמ"ק שם כתב שנוהגים ללבוש הציצית  על החלוק ועליו הסדריא והציציות נראים בחוץ כי הם ארוכים מהסדריא. וכ"כ הכה"ח בשם האר"י בשם האר"י ואפשר להבין מדבריו שיש צורך לגלותם וע"ז כתבו בהערה בשם  מוהרכ"ץ שאין צורך. ומרן רה"י נר"ו הוכיח זה ממה שציין לכה"ח וודאי שזה לא חוזר על סיום דבריו כי זה לא כתוב בכה"ח (ויותר הי"ל לצייןצ למג"א אילו היה זה מוכרח)  אלא ודאי שהעיקר הוא הכיסוי הציציות והדברים ברורים 
ולפי לבוש הספרדים הישן אין אפשרות לעשות שבדוקא יהיה הבגד מכוסה והציציות בחוץ לפי הלבוש האירופי, ולכן כה"ח והברכ"י לא הדגישו זאת כנלע"ד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן