שאל את הרב
print
אא
בישעיה כח ו מופיעה המילה שערה השין בקמץ והעין בשווא . ומשתמשים במילה זו כשאומרים "השיב מלחמה השערה" הרגילות לומר זאת כשהעין בשווא נח אך לפי כללי הדקדוק יש לומר שהעין בשווא נע משום שהקמץ בשין הוא תנועה גדולה. האם מה שכתבנו נכון ואם כן מדוע כשמשתמשים בביטוי זה העין נחה? תודה

הרב יהונתן מאזוז

ראשית לעולם לא יבא שוא נע באותיות גרוניות, אלא אחד משלשת החטפים, ולכן מוכח שהשוא הוא נח
שנית מילה זו היתה ראויה להינקד "הַׂשַּעְרָה" מלשון ׂשַעַר, אלא שמחמת ההפסק הופך הפתח לקמץ, כמו וְאָכַלְתָ וְשָׂבָעְתָ, הראשון בטרחא ובפתח, והשני באתנח ובקמץ ובכהא"ג אין השוא נע מחמת הקמץ.
והכלל בזה כל שהקמץ במלעיל טבעי השו"א אחריו נח 
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0