Menu
שאל את הרב
print
אא

מחילה אך כבודו לא ענה לשאלתי כלל ודחה אותי בקנה רצוץ. כיסא רחמים הינה מגדלאור להלכה? אלא אולי אני אלה כטועה ? ויעמיד אותי הרב על טעותי. מקריאת ספריו של הרב, הרב מבין הייטב ופוסק הייטב . השאלה אינה קשה כלל ואיני מבקש להתחמק או להתפתל אלא תורה היא ואני מבקש לדעת את האמת ההילכתית כתלמיד לפני רבו. ואם יש פילפול כל שהו בדברי חכמים אבקש לדעת אותה. ומחילה מכבודו אינו דומה כלל ועיקר פסק שנפסק מתנאים קדושים לפסקים שלנו אנו . הריי יש רבנים שמתירים לבנות ללכת לשירות לאומי ויש על מי לסמוך אך אבקש לדעת יותר דעות של חכמים. לעומקה של הלכה

הרב מיכאל סגרון

יש להבהיר ששרות לאומי אינו פסק הלכה רגיל ואף האוסרים אסרו לא מחמת שזה איסור ממש כמו שאר איסורי דרבנן שאסרו לגמרי, אלא שראו בזה הרבה מכשולות וישבו בזה הרבה רבנים וחקרו ודרשו עד שהחליטו, ןלכן אי אפשר כעת שיעמוד אחד ויאמר אין בכך מכשולות אמנם אם יעמדו חכמי ישראל ויבדקו וידרשו וחיקרו יתכן שיתירו , ואין זו התחמקות כי בדבר שעמדו ודנו בו הרבה רבנים גדולי עולם אי אפשר לבוא במחי יד ולבטל דבריהם ולומר דאכשור דריי, אין אנחנו דומים כלל לתנאים ואפילו לא לדורות הסמוכים לנו אבל אדרבא מצד זה אנו צרכים להזהר יותר. ואכמ"ל.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן