שאל את הרב
print
אא
הבנתי שהרב שליט"א פוסק להטיל פתיל אחד של תכלת מתוך שמונה כשיטת הרמב"ם. ותמיה לי מילתא, שהרי בספרי (שלח קטו) מפורש דייקא כראב"ד, ועוד שמהרמב"ם נראה שהעושה כראב"ד יצא ידי חובה (שהרי כתב בהלכה א שאין לחוטי הענף מניין מן התורה. ועוד שיהיה חצי חוט זה כלבן כדאיתא במנחות מ ע"א. ועוד נ"ל בשיטת הרמב"ם שמש"כ בהלכה ו ויהיה אחד תכלת והשבעה לבן, מתבאר ע"פ מש"כ בהלכה א וב, שהענף הוא הנקרא לבן, והחוט הנכרך הוא הנקרא תכלת, ואין במשמעות לבן שהיה צבוע לבן דייקא אלא שאין חובה לצבוע. ומש"כ בהלכה ו הוא לאפוקי מן ההבנה שהתכלת היא חוט תשיעי הנכרך ע"ג שמונת חוטי הענף, וע"כ מבאר שיהיה אחד מן השמונה תכלת. אמנם ודאי שהעשייה הפשוטה היא מחצית החוט כדאיתא בתשובתו לחכמי לוניל אף אין זה שולל את שיטת הראב"ד) ומדוע לא לעשות כראב"ד ולצאת ידי שתי השיטות?

רבני בית ההוראה

יש תשובה באתר על הדיוק מהספרי לצפיה לחץ כאן
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0