כיסוי תפילין
מקור הביטוי הוא בדברי חז”ל כגון במסכת חגיגה דף ט”ז ע”א. ואדרבה לפי מה שהבאתם שפי’ מלשון שטן באמת השדים הם מזיקים שטניים ולא סתם מזיקים.
ויש פירושים אחרים במפרשים למילה שדים בפסוקים שהזכרתם.
שמעתי שיעור של מרן פה"ד נר"ו שאמר שיש משום יוהרא בהנחת רצועות תפלין שחורות משני הצדדים. ולכאורה יש להקשות, נהי שבדור הקודם היה בזה משום יוהרא, היום שהדבר נפוץ מאד ונהיה 'סטנדרט', אין בו יותר משום יוהרא, כשם שהאחרונים כתבו שהיום אין משום יוהרא בהנחת תפלין דר"ת?
א. לא שמעתי שהרב אמר שזה משום יהורא, בשו"ת מקור נאמן ח"א סימן ס"ג הרה הסביר מה הבעיה שיש בהשחרת הרצועות ובסימן ס"ד הרב התיר ללבוש זאת בתנאי שהצד החיצון הוא מבריק יותר ע"ש. וכנראה כוונת הרב באומרו יהורא במקרה ששני הצדדים מברקים או אם מוציא לעז על אחרים שלא מניחים, וכיוצא,
מאת: פלוני | תאריך: כ״ג במרחשוון ה׳תשע״ז – נובמבר 24, 2016
הרב אמר שיש משום יוהרא. קישור לשיעור: https://www.ykr.org.il/modules/Videos/page/4782
לא אמרתי שהרב לא אמר אמרתי שאני לא שמעתי מהרב ומ"מ כבר כתב הרב בשו"ת מקור נאמן הנ"ל שאם צד החיצון יותר מבריק מותר