שאל את הרב
במחילה מכת"ר, מה שכתב "רוב ככל האחרונים אוסרים פאה נכרית" - הרי זה נוגד את המציאות, ואין החי יכול להכחיש את החי. שהרי כשלושים פוסקים ספרדיים התירו, החל מהפוסק הראשון שהתיר, השלטי גיבורים שהיה ספרדי מספרד שגלה לאיטליה בגלות ספרד, וכלה בכל פוסקי דורנו הספרדיים - הגרב"צ אבא שאול, הגר"ש משאש, הגר"י קאפח, הגר"ע הדאיה, הגר"י אבוחצירא (בבא חאקי), הגר"ב טולדנו בקיצוש"ע שלו, ועוד ועוד רבים וטובים שכולם כתבו זאת במכתבים וספרים ורק צריך ללמוד ולדעת. ורק אציין ש"הפאות של פעם" לפי המתואר בספרי גדולי האחרונים לפני 500 שנה, היו משיער טבעי ונראו דומות ממש לשיער ולא היה ניכר ההבדל, וכן בגמרא בנזיר כח "אפשר בפאה נכרית" שהיתה תחליף מושלם לשיער הטבעי. ובלאו הכי, כמו שלא אוסרים בגד מחמת שהוא יפה, כך אי אפשר לאסור פאה מחמת יופייה, ולא גרע מרווקה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור